Väliaikaisen Varjon Alla

Sukkot (lehtimajajuhla) symboloi iloa. Se on mukava, miellyttävä, kevyt ja yksinkertainen juhlapyhä, josta ihmiset todella pitävät. Tosiasiassa se vaatii valmisteluja etukäteen, mutta on silti erittäin riemuisa. Miksi näin?

Ensin, kaikkien selvitysten perään Tooran vastaanottamisen jälkeen Shavuotina (viikkojen juhla), Tisha BeAvin (av-kuukauden yhdeksännen päivän) jälkeen, kun näimme miten pirstaloituneita olemme—sillä se symboloi kymmenen käskyn taulujen särkymistä—se symboloi myös taulujen jakoa. Sitten saavutamme pahuuden tunnustamisen juutalaisena uutena vuotena (Roš hašana, uuden vuoden alussa) ja teemme päätöksen, että meidän on saatava korjaus. Sen jälkeen tulee sovituspäivä (Jom kippur), joka kabbalistisilla termeillä on kuvailtu oikean ja vasemman linjan syleilynä, tuomioistuimen ominaisuuden ilmestymisenä, Dinim (tuomio) ja Hassadim (armo), makeutus.

Lopulta on Sukkotin juhlan aika, joka edustaa erityisiä korjauksia, kun olen jo kykenevä kohottamaan kaikki haluni lahjoittamiseen. Sukka (lehtimaja) symboloi koko tätä prosessia. Se on kaikki hyvin yksinkertaista. Käytän yksinkertaisimpia halujani oksien ja lehtien muodossa rakentaakseni väliaikaisen kodin. Ne ovat arvottomia, mutta  käyttämällä niitä rakennan väliaikaisen kodin, sukkan, joka varustaa minut varjolla pääni päälle. Schach (sukkan kate) on tehty arvottomasta materiaalista, joita on kaikkialla.

Luotuani tämän väliaikaisen tilan, iloitsen siitä. Näin se symboloi henkistä astiaani/instrumenttian/työkaluani, jossa saan Valoa. Schach symboloi Masachia (sermiä), sillä en halua saada Valoa suoraan ja varjon on oltava paljon suurempi kuin valon, ” Sen varjo on suurempi kuin sen Valo. ”

Olen onnellinen, koska olen onnistunut rakentamaan sermin ylleni, joka mahdollistaa minulle ylemmän runsauden salaamisen ja varjossa pysymisen. Minä voin, toisaalta—tietenkin Uudistavan Valon avulla—piiloutua henkisen astian nautinnoilta.

Tämä prosessi jatkuu ja minä korjaan itseäni yhä enemmän astioissani, niiden kehittyessä. Pysyn sukkassa niiden kanssa, joka tarkoittaa, että voin avata ne ja käyttää niitä, kiitos Schachin.

Sitten tulee Simchat Toorahin aika (Tooran riemu). Toora on Uudistava Valo, jonka vastaanotin  Shavuotina. Käytän tätä voimaa korjatakseni omat astiani ja nyt tulen ulos sukkasta. Toisin sanoen, minulla on jo rajoittamaton Masach, eikä minun tarvitse huolehtia Schachista (katteesta) enää .

Ulos tuleminen sukkasta (“majasta”) symboloi sitä, että nyt olen vapaa liikkumaan koko todellisuudessa  kaikkialla maailmassa. Masach on nyt tarpeeton pääni yllä, koska se on sisälläni. Nyt istun astiassani korjattuna.

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabbala ja elämän tarkoitus" Comments RSS Feed